JUGA, RIU, APREN

JUGA, RIU, APREN

martes, 7 de enero de 2014

Taxonomia de Bloom

La "Taxonomia de Bloom" va ser creat per un grup d'educadors que van assumir la tasca de classificar els objectius educatius.

Van proposar desenvolupar un sistema de classificació sobre 3 aspectes:
  • COGNITIU
  • AFECTIU
  • PSICOMOTOR
Van proposar desenvolupar un sistema de classifiació en tres aspectes: el congitiu, l'afectiu i el psicomotor.

El treball de l'apartat congitiu es el que s'anomena "Taxonomia de Bloom", el qual es va acabar el 1956. La idea d'aquesta taxonomia ve a partir que els educadors han de voler que els alumnes sàpiguen, és a dir, són els objectius educacionals.

Tenen una estructura jeràrquica que va: del més simple - al més complex o elaborat, fins arribar al d'avaluació. En conclusió vol dir que amb aquest sistema no es pot pretendre assolir les d'ordre superior sense tenir dominades les d'ordre inferior.

El nom prové del seu crador (Benjamin Bloom). Aqui podem mostrar l'estructura jeràrquica:





L'ordre sorgeix a partir d'aquestes habilitats:

  • Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar
  • Entendre: interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
  • Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar.
  • Analitzar: organitzar, desconstruir, atribuir, trobar, estructurar i integrar.
  • Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, detectar i provar.
  • Crear : dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar.
Per veure més informació: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

Tot seguit ens hem preguntat: Quines habilitats cognitives treballem amb cada eina?


Eines TIC
Habilitats Cognitives
Bloc
Comprendre, avaluar, crear
CMap
Recordar, comprendre, analitzar, crear
Word
Analitzar, comprendre, aplicar, crear
Noteflight
Analitzar, aplicar, crear
Prezi
Analitzar, aplicar, crear
PowerPoint
Analitzar, aplicar, crear
NetVibes
Aplicar, crear
Scoop
Comprendre, aplicar, crear
Padlet
Analitzar, aplicar, crear
Wikis
Aplicar, comprendre, crear
RSS
Recordar
Drive
Recordar, crear
Slideshare
Analitzar, aplicar, crear
Webquest
Comprendre, avaluar
Scribd
Aplicar, avaluar

No hay comentarios:

Publicar un comentario