Van proposar desenvolupar un sistema de classificació sobre 3 aspectes:
- COGNITIU
- AFECTIU
- PSICOMOTOR
El treball de l'apartat congitiu es el que s'anomena "Taxonomia de Bloom", el qual es va acabar el 1956. La idea d'aquesta taxonomia ve a partir que els educadors han de voler que els alumnes sàpiguen, és a dir, són els objectius educacionals.
Tenen una estructura jeràrquica que va: del més simple - al més complex o elaborat, fins arribar al d'avaluació. En conclusió vol dir que amb aquest sistema no es pot pretendre assolir les d'ordre superior sense tenir dominades les d'ordre inferior.
El nom prové del seu crador (Benjamin Bloom). Aqui podem mostrar l'estructura jeràrquica:
L'ordre sorgeix a partir d'aquestes habilitats:
- Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar
- Entendre: interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
- Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar.
- Analitzar: organitzar, desconstruir, atribuir, trobar, estructurar i integrar.
- Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, detectar i provar.
- Crear : dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar.
Per veure més informació: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
Tot seguit ens hem preguntat: Quines habilitats cognitives treballem amb cada eina?
Eines TIC
|
Habilitats Cognitives
|
Bloc
|
Comprendre, avaluar, crear
|
CMap
|
Recordar, comprendre, analitzar, crear
|
Word
|
Analitzar, comprendre, aplicar, crear
|
Noteflight
|
Analitzar, aplicar, crear
|
Prezi
|
Analitzar, aplicar, crear
|
PowerPoint
|
Analitzar, aplicar, crear
|
NetVibes
|
Aplicar, crear
|
Scoop
|
Comprendre, aplicar, crear
|
Padlet
|
Analitzar, aplicar, crear
|
Wikis
|
Aplicar, comprendre, crear
|
RSS
|
Recordar
|
Drive
|
Recordar, crear
|
Slideshare
|
Analitzar, aplicar, crear
|
Webquest
|
Comprendre, avaluar
|
Scribd
|
Aplicar, avaluar
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario